Partnerprogramok és e-kereskedelmi marketing

Minél jobban digitalizálódott a világ, annál jobban áttolódott a marketing az online felületekre. Különböző online marketing stratégiák jelentek meg, és több különböző marketingforma alakult ki. Ezek közül az egyik az affiliate marketing, amelyet magyarul partnerprogramnak, partnermarketingnek is neveznek.

Az affiliate marketing egy olyan értékesítési és promóciós módszer, amely egyfajta partnerprogramot alakít ki az online hirdetők (webshop) és a médiatulajdonosok között (ez lehet magazin, weboldal, blog stb.). Ez a program létrejöhet két személy, két vállalkozás, vagy személyes és vállalkozások között is: a lényeg, hogy az affiliate marketingnek általában két résztvevője van – a megbízó cég és a partner, aki a forgalom átterelését végzi. A partnerkapcsolat úgy néz ki, hogy a médiatulajdonos hirdetéseket helyez el a honlapján, amellyel segít értékesíteni a hirdető cég termékeit, majd jutalékot kap a hirdetés elhelyezéséért, ez általában hivatkozások segítségével valósul meg.

A affiliate marketing különösen elterjedt a blogszférában. Sok blogger helyez el partnerhivatkozásokat tartalmaiban, különböző tematikus blogoknál jellemzőek az adott bloghoz illeszkedő hirdetések bevonása, amely profitjából részesedhetnek a bloggerek is. Ez a modell egy igen költséghatékony hirdetési formának számit az e-kereskedelemben, ráadásul az affiliate rendszer folyamatos és egy növekvő megjelenést eredményez a termékeknek. A hirdetés első lépése, hogy a termékét hirdetni kívánó vállalkozás vásárol, vagy létrehoz egy affiliate marketing szoftvert, ez a rendszer rögzíti a látogatók átkattintását és vásárlását is. A partner így az affiliate hálózaton keresztül előre megbeszélt jutalékot kap a hirdetőtől az eladások és átkattintások után. Ezek a hálózatok közvetítőként működnek közre, összekapcsolják hirdetőket a partnerekkel és kezelik a kifizetéseket is. A hatékony együttműködésnek az egyik alapja a közös célpiac és a célközönség megfelelő összetétele.

Ebben a kategóriában a jelenleg a lemon ads leginnovatívabb piaci platform, több mint 1000 reklámkampánnyal. A hozzájuk kapcsolódó vállalatok hetente fizetnek legalább 100 dollárt. Az ambíció és az egyedi értékek nagyon fontos tulajdonságok ennél a cégnél. A lemonads versenytársai közé tartozik a Tradedoubler, az Awin és a Max Bounty is.
A lemonads már 2007 óta az egyik fő szereplője az affiliate marketingnek, az egész világon vannak ügyfeleik, és több európai országban is van irodájuk. A modellt, amelyet a lemonads is alkalmaz CPC (Cost  Per Click) rendszereknek is nevezik, de a pay-per-click ( PPC) elnevezés is használatos ezekre a  modellekre a marketingben. Az Egyesült Államokban például az online reklámköltség 40 %-át teszi ki a PPC. Ez a módszer sokkal hatékonyabb a régi típusú hirdetési rendszerekkel szemben, itt teljesen transzparensek és jól mérhetőek az elért eredmények.