Élményt kérünk karácsonyra zokni és hajszárító helyett

Élményt kérünk karácsonyra zokni és hajszárító helyett

Mit fogunk adni és mit szeretnénk kapni? Hogyan és kikkel töltjük a karácsonyt, mit szeretnénk valójában az ünnepek alatt csinálni? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2000 magyar internetező karácsonyi terveit vizsgáló kutatásából arra is fény derül, hogy egyre többször kerül élményt adó program a fa alá tárgyi ajándék helyett.


Az anyagból kiderül:

  • A nők már októbertől tervezik az ajándékozást, a férfiak viszont a Black Friday akció kezdetéig kivárnak a tervezéssel és az ajándékvásárlással.
  • Ha ajándék-vásárlásról van szó, már az élmény az egyik legnépszerűbb ajándék - az ajándékozó felnőttek több mint 45%-a élményt ad szeretteinek.
  • Ahány generáció, annyi szokás - a fiatalok funkcionális ajándékokra esküsznek. Előre leadott kívánságlistákat, és vágyakat leginkább a 30 év felettiek teljesítenek, míg az idősebbek ajándékutalványokat és pénzt adnak a leggyakrabban.
  • A tárgyi ajándék pillanatnyi öröm, az élmény viszont örök emlék - az internetezők 30%-a tudna élményt választani magának karácsonyra.
  • A karácsony általában a pihenés helyett a rokonlátogatásról szól, de sokan már inkább másképp ünnepelnének: az internetezők 40%-a szíve szerint inkább elutazna pihenni, kikapcsolódni a legközelebbi családtagjaival, hogy elmeneküljön a kötelező programok elől