Bónusz kereseti lehetőség a legjobb Youtubereknek

Mint ismert, a Videósbolt.hu felkarolta a legmenőbb magyar vloggereket, és központilag árulja a logójukkal díszített pólókat, bögréket és táskákat. De maga a YouTube se hagyja (nagyon) cserben a videósait, akik szeretnének saját márkázott termékeket árulni, legalábbis Amerikában.

A blogolás, tehát az interneten naplót írni, egy-egy témában megosztani a gondolatainkat, lassan lejárt lemez lesz. Ezt a ténykedést kezdi felváltani a vlogolás, azaz videókban beszámolni egy adott terület, szakma állásáról, változásairól vagy ha elég érdekes a személy, akkor azt megmutatni, hogy miként él, mik történnek vele.

Az utóbbit megvizsgálva, azt a következtetést is levonhatjuk, hogy a videó csatornára feliratkozók és az alkalmi nézők azért nézik, hogy miként kellene vagy lehetne élniük.

Ezért van az, hogy a drága sportautók kipróbálásával, érdekes helyekre való eljutással vagy az ultra gazdagok világába való elkalauzolással igen jó nézettségeket lehet elérni.

Kívülről a vloggerség igen vonzónak tűnik és sokak álma, hogy teljes időben csak ezzel foglalkozzanak. Ezért sokan vágnak bele a műfajba. Az, hogy a próbálkozók hány százalékának sikerül elérni a vágyott célt, az egy másik kérdés.

A lényeg, hogy a legnépszerűbb videómegosztó két újdonsággal is előjött a napokban, amely segíti a bevételszerzését a menőbb youtubereknek. És persze a videó megosztó bevételeinek a növelését is...

Ez a változás talán azzal is összefügg, hogy az Európai Unió szerzői jogi csapata kezdi vizsgálni a YouTube-ot, mert a zenészeknek jóval kevesebb jogdíjszerűséget fizet, mint a rádiók és a tévék. Az az alapja a követelésnek, hogy a videó megosztóként indult oldal, mára egyénre szabható, óriási tartalom szolgáltatóvá vált.

A változások

A bevétel növelések a következőkből állnak: akinek a csatornáját legalább tízezren követik, annak van arra lehetősége, hogy azt a bevételi forrást elindítsa, amit általában el szoktak indítani a vloggerek. Ez pedig a saját logóval ellátott pólók és ajándéktárgyak árusítása, mondja Galambos Dániel, az Uzletnoknek.hu szakértője.

Mostantól –ha valaki tízezer fölötti feliratkozóval csatornával rendelkezik- akkor a YouTube segítő kezet nyújt eme a tevékenységben, de egyelőre csak külföldön.



Nem a videós cég vágott bele a póló üzletbe, hanem összefogtak a teespring.com -al, amely oldalon bárki megtervezheti a saját pólóját, és még pénzt is kereshet vele. Ezt a lehetőséget köti be az oldalra a YouTube.  

Egy másik bevételi lehetőség is megnyílt, de csak a nagyobb YouTuberek számára, és szintén csak külföldön. Itt arról szól a történet, hogy aki százezer fölötti csatorna feliratkozóval dolgozik, annak lehetősége nyílik arra, hogy havi 4,99 dollárért előfizetőket toborozzon a saját csatornájára.

Ennek előnye a követőnél, hogy még gyorsabban értesül a csatornával kapcsolatos újdonságokról, hírekről. A fizető feliratkozó belsős információkat kap a megjelenő új videókról, és ehhez hasonló exkluzív dolgokról.