Így indíts Facebook kampányt!
1. lépés: a kampánycél meghatározása
Facebook kampány számos céllal indítható. Például egyebek mellett a vállalkozás népszerűsítése, a konverzió növelése, egy termék bevezetése vagy a hirdetés célcsoportjának egy meghatározott cselekvésre való ösztönzése érdekében is létrehozhatunk kampányt a legnagyobb közösségi oldalon. Az első, egyben legfontosabb lépés ennek a célnak a pontos kijelölése, hiszen ezen alapszik a teljes Facebook kampánykezelés.
2. lépés: az alapvető beállítások elvégzése a kampány egészére
A cél meghatározását követően jöhet a konkrét beállítások elvégzése. Ekkor eldöntheted, hogy szeretnél-e A/B tesztelést készíteni (megsúgjuk: első kampány indításakor kifejezetten ajánlott), melynek segítségével hatékonyabbá teheted a hirdetést. A beállítás keretében a Facebook automatikusan és egyenlően optimalizálja a költségeket a különböző mutatók vonatkozásában, hogy azok más és más módokon jelenhessenek meg a Facebook kampány hirdetéseiben.
A beállításokat a büdzsét illetően is meg kell tenned. Hirdetéssorozatban vagy kampányokban gondolkodsz? A keretet egyenlőtlenül vagy napokra lebontva, egyenlően költenéd el? A döntés meghozatala nem egyszerű, de a tapasztalatok alapján a kampányra szabott költségkeret hatékonyabban működik, hiszen az algoritmus ebben az esetben a legeredményesebb hirdetésekre csoportosít nagyobb összeget. Míg a másik esetben mindennap ugyanakkora keretet használ fel az eredmény figyelembevétele nélkül.
3. lépés: Jöhetnek a hirdetéssorozat beállításai!
A hirdetéssorozattal kapcsolatos beállításokban már egészen konkrét pontokat kell meghatározni. A kampányidőszak meghatározása során a kampány pontos kezdetét és végét jelölheted ki. Egy kampány egyik legfontosabb jellemzője a célközönség. A legördülő listából könnyedén kiválaszthatod a megfelelőt, miután létrehoztad azt a célközönségkezelőben. (A létrehozott célközönséget a rendszer menti, melyet egy új kampány során újra használhatsz majd.)
A hirdetések számos platformon jelenhetnek meg: Marketplace-n, Messenger-en, Instagramon és a Network Audience-n keresztül. Ezeket azonban nem érdemes keverni, hiszen mindegyiknek megvan a saját szerepe. A Marketplace-n és a Network Audience-n elhelyezett hirdetések nem igazán célravezetőek, vagy csak nagyon drágán. A Messenger és az Instagram pedig olyan, a Facebook-tól különálló felületek, melyekre érdemes külön kampányt létrehozni.
4. lépés: az egyes hirdetésekkel kapcsolatos beállítások kivitelezése
Az utolsó, ám közel sem elhanyagolható lépés a Facebook kampányok vonatkozásában az önálló hirdetések feltöltése tartalommal. A tartalmat a hirdetés konkrét szövege, valamint a képek, videók és a különböző grafikai megoldások jelentik. A minőségi, egyedi szövegek megírását és a vizuális tartalmak elkészítését követően fel kell őket töltened a hirdetéskezelőbe.
A feltöltés azonban még mindig nem az utolsó lépés a Facebook hirdetéskezelés során. Ugyanis be kell állítanod a tartalmakhoz tartozó cél URL-címeket is. Ezek irányítanak a kapcsolódó landing oldalakra.
Utolsó lépésként a forgalom monitorozása, megfigyelése érdekében következhet az UTM paraméterezés megvalósítása. Így megtudhatod majd, a Facebook kampánykezelés mely csatornája működik a legeredményesebben.
A Facebook hirdetéskezelés sokkal összetettebb folyamat annál, mint amilyennek első pillantásra tűnik. Hiszen a felhasználók csak az eredménnyel találkoznak. Ám a hirdetés kezelőjének ennek elérése érdekében számos feladata van. Az említett beállítások véglegesítésén kívül az eredményesség folyamatos monitorozása és a tesztelés sem maradhat el, hogy amennyiben szükséges, módosítani lehessen a beállításokon. A Facebook kampányok kezelésébe fektetett munka azonban mindenképpen megtérül, hiszen a platform napjainkban az egyik leghatékonyabban működő hirdetési felület.