Így indíts Facebook kampányt!

Egy Facebook kampány számos lehetőséget rejt magában, melyeket kár lenne kihagyni. Bármely céllal is hozol létre hirdetést a közösségi oldalon, indításának lépései általában azonosak. Nézzük, melyek ezek!
Így indíts Facebook kampányt!

1. lépés: a kampánycél meghatározása

Facebook kampány számos céllal indítható. Például egyebek mellett a vállalkozás népszerűsítése, a konverzió növelése, egy termék bevezetése vagy a hirdetés célcsoportjának egy meghatározott cselekvésre való ösztönzése érdekében is létrehozhatunk kampányt a legnagyobb közösségi oldalon. Az első, egyben legfontosabb lépés ennek a célnak a pontos kijelölése, hiszen ezen alapszik a teljes Facebook kampánykezelés.

2. lépés: az alapvető beállítások elvégzése a kampány egészére

A cél meghatározását követően jöhet a konkrét beállítások elvégzése. Ekkor eldöntheted, hogy szeretnél-e A/B tesztelést készíteni (megsúgjuk: első kampány indításakor kifejezetten ajánlott), melynek segítségével hatékonyabbá teheted a hirdetést. A beállítás keretében a Facebook automatikusan és egyenlően optimalizálja a költségeket a különböző mutatók vonatkozásában, hogy azok más és más módokon jelenhessenek meg a Facebook kampány hirdetéseiben.

A beállításokat a büdzsét illetően is meg kell tenned. Hirdetéssorozatban vagy kampányokban gondolkodsz? A keretet egyenlőtlenül vagy napokra lebontva, egyenlően költenéd el? A döntés meghozatala nem egyszerű, de a tapasztalatok alapján a kampányra szabott költségkeret hatékonyabban működik, hiszen az algoritmus ebben az esetben a legeredményesebb hirdetésekre csoportosít nagyobb összeget. Míg a másik esetben mindennap ugyanakkora keretet használ fel az eredmény figyelembevétele nélkül.

3. lépés: Jöhetnek a hirdetéssorozat beállításai!

A hirdetéssorozattal kapcsolatos beállításokban már egészen konkrét pontokat kell meghatározni. A kampányidőszak meghatározása során a kampány pontos kezdetét és végét jelölheted ki. Egy kampány egyik legfontosabb jellemzője a célközönség. A legördülő listából könnyedén kiválaszthatod a megfelelőt, miután létrehoztad azt a célközönségkezelőben. (A létrehozott célközönséget a rendszer menti, melyet egy új kampány során újra használhatsz majd.)

A hirdetések számos platformon jelenhetnek meg: Marketplace-n, Messenger-en, Instagramon és a Network Audience-n keresztül. Ezeket azonban nem érdemes keverni, hiszen mindegyiknek megvan a saját szerepe. A Marketplace-n és a Network Audience-n elhelyezett hirdetések nem igazán célravezetőek, vagy csak nagyon drágán. A Messenger és az Instagram pedig olyan, a Facebook-tól különálló felületek, melyekre érdemes külön kampányt létrehozni.

4. lépés: az egyes hirdetésekkel kapcsolatos beállítások kivitelezése

Az utolsó, ám közel sem elhanyagolható lépés a Facebook kampányok vonatkozásában az önálló hirdetések feltöltése tartalommal. A tartalmat a hirdetés konkrét szövege, valamint a képek, videók és a különböző grafikai megoldások jelentik. A minőségi, egyedi szövegek megírását és a vizuális tartalmak elkészítését követően fel kell őket töltened a hirdetéskezelőbe.

A feltöltés azonban még mindig nem az utolsó lépés a Facebook hirdetéskezelés során. Ugyanis be kell állítanod a tartalmakhoz tartozó cél URL-címeket is. Ezek irányítanak a kapcsolódó landing oldalakra.

Utolsó lépésként a forgalom monitorozása, megfigyelése érdekében következhet az UTM paraméterezés megvalósítása. Így megtudhatod majd, a Facebook kampánykezelés mely csatornája működik a legeredményesebben.

A Facebook hirdetéskezelés sokkal összetettebb folyamat annál, mint amilyennek első pillantásra tűnik. Hiszen a felhasználók csak az eredménnyel találkoznak. Ám a hirdetés kezelőjének ennek elérése érdekében számos feladata van. Az említett beállítások véglegesítésén kívül az eredményesség folyamatos monitorozása és a tesztelés sem maradhat el, hogy amennyiben szükséges, módosítani lehessen a beállításokon. A Facebook kampányok kezelésébe fektetett munka azonban mindenképpen megtérül, hiszen a platform napjainkban az egyik leghatékonyabban működő hirdetési felület.

Kapcsolódó cikkek

Mi a 3 legnagyobb hiba a weblap fejlesztés előtt?

Mi a 3 legnagyobb hiba a weblap fejlesztés előtt?

Ha szeretne egy kezdetektől sikeres weblapot, akkor érdemes előre megtervezni azt, honnan és hogyan fog eladni rajta, milyen üzleti eredményeket, célokat vár el tőle. Ekkor elsőként még nem a készítővel, hanem a marketingessel kell leülnie.

T-DOC: A modern doktor – online rendel - tovább fejlődik a hazai telemedicina

T-DOC: A modern doktor – online rendel - tovább fejlődik a hazai telemedicina

Elindult a T-DOC, Magyarország legújabb és leginnovatívabb digitális egészségplatformja, mely optimális és minőségi megoldásokat nyújt napjaink egészségügyi kihívásaira.