Webáruház készítés kezdők számára: tippek és trükkök
Webáruház készítése - az alapok
Az e-kereskedelem évről-évre igencsak nagy fejlődésen megy át. A statisztikák alapján elmondható, hogy hazánkban az elmúlt időszakban nagymértékben nőtt meg azoknak a száma, akik valamilyen webáruházat üzemeltetnek. A legtöbben kicsiben művelik, de természetesen számos sikeres példát találhatunk az interneten.
Mielőtt azonban valaki teljes erővel belevág a létrehozásba, nem árt átgondolni pár apróságot, hiszen a webshop üzemeltetés rengeteg feladattal és teendővel jár. Először mindenképpen fogalmazzuk meg magunkban, hogy mit, kinek, hogyan, illetve mennyiért szeretnénk eladni. Persze nagyon nem mindegy, hogy egy Woocommerce webáruház ára milyen magas, hiszen hiába vannak kedvező áron termékeink, ha maga a webshop többe került, mint az márka termékei.
Mit árulunk?
Talán az egyik legegyértelműbb kérdésnek tűnik, azonban minél jobban beleássuk magunkat, annál előbb kiderül, hogy mennyire komplex kérdésről van szó. A legtöbb tulajdonos általában már egy konkrét termékkel, esetleg termékcsoporttal rendelkezik, ezzel akar a piacra lépni. Akadnak azonban olyanok is, akik még nem tudják mit szeretnének árulni, inkább az adatokra és a statisztikára hagyatkoznak a forgalmazott cikkek körét illetően. Fontos tehát már az elején elkülöníteni azokat az eseteket, amikor már rendelkezünk előállított termékekkel és amikor még csak gondolkodunk azon, hogy mivel foglalkozzunk. Mindkét esetben fontos a személyre szabott webáruház, hiszen enélkül lehetetlen sikert aratni.
Kinek kínáljuk eladásra?
Mielőtt még elkészülne a megálmodott webshop, mindenképpen fel kell térképezni a potenciális vásárlók körét, hiszen nem árt rájuk szabni az adott oldalt. Határozzunk meg 2-3 olyan csoportot, akik minket fognak keresni az egyes termékek kapcsán. Ha pedig még nincsenek tipikus vásárlóink, akkor mindenképpen érdemes mélyebbre ásni ebben a témában. A célcsoport ugyanis kulcsfontosságú ahhoz, hogy elérjük azokat a személyeket, akiknek el szeretnénk adni magunkat, a termékünket, illetve a szolgáltatásainkat. Képzeljük el, hogy milyen a viselkedésük, a szokásaik, a koruk, a nemük, a demográfiai jellemzőik, hiszen így sokkal előbb juthatunk eredményre. Amennyiben megvan, hogy kiket szeretnénk elérni, jöhet a következő lépés.
Hogyan lesz sikeres az online értékesítés?
A fentiek ismeretében már sokkal közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy sikeres vállalkozást működtessünk. Persze vannak szabályok, amiket be kell tartani, hiszen óriási kockázata van annak, ha nem figyelünk a jogi kérdésekre. Éppen ezért olvassunk el mindent és tudakolódjunk a témában, mielőbb döntésre jutunk.
Összegezve
Elmondható tehát, hogy egy webáruház indítása előtt van három fontos kérdés, amit érdemes tisztázni. Az egyik, hogy mit szeretnénk eladni, a másik, hogy kinek, a harmadik pedig, hogy miként szeretnénk mindezt megtenni. Egy sikeres online értékesítés alapja ugyanis a megfelelő pozícionálás.